det här med att bada

2011-08-29 | 23:48:00

Jag måste vara den enda gravida som inte uppskattar ett varmt bad. Har läst på många ställen att lägga sig i badet ska hjälpa en att slappna av, har även läst på många bloggar som är skrivna av gravida att dom älskar att bada för all smärta försvinner och musklerna verkligen får slappna av. Och visst kan jag hålla med om att musklerna slappnar av, men inte på ett skönt sätt. Istället för att få ny energi så försvinner det lilla jag har kvar. Hjärtat börjar slå snabbare och det känns som om all luft försvinner ur mig. Det är jobbigt att ta sig ner i badet och det är ännu jobbigare att ta sig upp. Efter 20 minuter i badkaret är jag alldeles död i kroppen och orkar inte lyfta ett finger.

Men alla graviditeter är ju olika, och min uppskattar inte ett varmt bad. Då tar jag hellre bara en sval dusch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0