frågor

2011-02-25 | 22:05:00

hur fan tänkte du? du går ju fortfarande i skolan – Jaa det gör jag ju, men jag kommer att ta ett sabbatsår och gå sista året tillsammans med 94orna.

Tror du att du kommer bli en ansvarsfull förälder? Inte så ansvarsfullt att bli på smällen med en kille du bara varit tsm med i endast tre månader. – Jag vet att jag kommer att bli en jättebra ansvarsfull mamma. Jag förstår att det är lätt att ha fördomar mot unga mammor, men ni som inte känner mig vet ju inte hur jag är med barn. Så ni får väl tycka att jag inte är ansvarsfull, men ni lär ju märka motsatsen senare. Öj, vi har faktiskt varit tillsammans fyra månader

Hur har ni tänkt betala bostad eller tänker ni snylta på några av era föräldrar? – Som sagt så kommer vi att ha pengar, så det är inget jag är orolig över. Vi kommer att ta över mammas radhus då hon ska flytta. Så det är inte heller något problem.

Förstår du att du gör livet för folk runtomkring dig jobbigare när du blir gravid i den åldern att du inte kan ta hand om barnet själv? – Varför skulle jag inte kunna ta hand om barnet själv? Jag skulle gissa på att du inte är någon som jag träffar särskilt ofta, eftersom att alla i min närhet är jätteglada över detta. När de först trodde att jag skulle göra abort så blev alla väldigt ledsna. Så nej, det blir inte jobbigt för folk omkring mig. Alla är jättetaggade.

hur reagerade din pojkvän när du sa att du var gravid? – Först blev han väl lite ”rädd”. Men när han fick tänka på det ett tag så blev han väldigt positiv till det. Vad hade han väntat sig tror ni? Att inget skulle hända? Det var ju inte planerat, men hade vi varit helt emot att skaffa barn så hade vi ju skyddat oss.

Hur reagerade din familj när du upptäckte att du var gravid – Som jag tidigare skrev så blev alla väldigt glada. Särskilt min syster, mamma och faster.

Är du inte rädd? – Vad finns det att vara rädd för? Älskar barn otroligt mycket och jag vet att jag kommer att kunna ta hand om barnet jättebra.

Kommer ni ta reda på könet? – Ja, det tror jag nog att vi kommer.

om ni nu räknar med att leva med varandra hela livet så kan ni ju vänta liiite med att skaffa barn.
börjar tro att det är en trend att skaffa barn som ung nu. – Jaha, så du tror att jag valde att behålla barnet för att det är en trend? Haha, funny. Nä, såhär är det. När min mamma var 19 hade hon två barn, när min syster var 21 fick hon sitt första. Jag är 18, och jag kommer att få mitt barn några månader innan jag fyller 19. För oss är det inget konstigt att få barn när man är ung. Så nä, valde det inte för att det är en ”trend”.

Lite småtråkigt att folk inte kan vara glada över detta. Om ni nu är så rädda för att jag inte ska kunna ta hand om barnet så blir det knappast bättre av att ni klankar ner på mig och säger vilken dålig mamma jag kommer att bli. För det kommer jag inte. Som sagt, ni kommer att märka motsatsen senare. Jag tycker alltid det är lika kul att bevisa för folk att dom har fel. Försökte få med de flesta av era frågor. Så jag hoppas ni är nöjda och kan sova gott ikväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0