hemma..

2011-10-31 | 06:05:00

Har väldigt kraftiga värkar som kommer med 3-4 minuters mellanrum och är dryga minuten lång, så har dom varit sen igår kväll men nu är dom verkligen kraftiga. Men enligt barnmorskan på förlossningen är det bara förvärkar….. Vilket jag inte kan hålla med om. Vi åkte in inatt vid halv 12 för att jag inte orkade mer. Jag fick en spruta i armen och vi blev hemskickade vid 1.. Sprutan tar tydligen bort förvärkar så man får sova, men den stoppar inte förlossningsvärkar. Bara det att mina värkar är kvar tyder ju på att det inte är förvärkar..? Så jag har ändå inte fått sova inatt, har istället legat och gråtit till varje värk…. Så jävla utdraget detta blev…

Fick med smärtstillande tabletter hem som inte har hjälpt ett piss. Fick också någon jävla sömntablett som jag vägrar ta eftersom det INTE är förvärkar och om vattnet skulle gå så vill jag helst inte sova för då måste vi ringa efter ambulans direkt.

Ville bara gråta och skrika när hon sa att vi får fara hem igen, inte fan är det förvärkar när man måste stanna 5 gånger från parkeringen in till förlossningen för att få massage och verkligen tänka på andningen. Arg, less, trött.

På 37 timmar har jag sovit sammanlagt 3. Jag är nådigt trött nu.
Ska till specmödra idag klockan 11, får se vad dom säger där.

Stay tuned. (det här inlägget tog 40 min att skriva)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0