cutie

2013-05-31 | 09:43:33
På väg till dagis tidigare idag
 
Min lilla apunge är ju inte lite söt. Han vägrar dock att ta av sig kepsen och ryggan när vi åker buss, han är tokig. Kepsen ska helst vara på hela tiden, även när vi är inne och badar...
 
Snart dissar vi bussen och tar moppen istället. Finns säkert dom som tycker att jag är dum i huvudet som kör Melwin på mopeden. Men jag har kollat upp allt, pratat med både transportstyrelsen och polisen om hur man får skjutsa småbarn på moped och vad de ska ha för skydd osv. Det finns egentligen inga regler för hur barn ska sitta, man får ha dom både framför sig, bakom och på en cykelsits. Så länge jag kan manövrera fordonet så är det inga problem. De får inte ha en stor och tung mopedhjälm för nacken håller inte för det, alltså är en vanlig cykelhjälm godkänd. Kommer dock att ha på honom typ slalomglajjor också så att det inte blåsor i ögonen. Sen fattar ni nog att vi kommer ta småvägar och inte köra snabbt :)

Kommentarer
skriven av: mussu

Oj vad dom har ändrat i reglerna från bara för ngt år sen. Tycker dock du ska sätta honom på cykelstol bakom dig så han sitter fast och sen komma ihåg att du BARA kör 30 km/h, lr dom kanke har ändrat hastighetsgränsen oxå? Ja på med slalomglajorna! :D

Svar: jag får ju köra 45 med min moppe. men lär väl ligga på typ 20 km/h.. haha
Jennica Björk

2013-05-31 @ 10:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0