förberedelser och kvinnokliniken

2013-10-31 | 13:27:00
Idag har vi massor att göra. Bland annat storstädning och sen när lillfisen har somnat ikväll ska vi börja göra i ordning för imorgon. 100 ballonger ska blåsas upp, vardagsrummet ska omvandlas till ett presenthav och en tårta ska göras. Kalaset är inte förrän på lördag men han ska ju såklart firas imorgon också! 
 
Igår var vi in till sjukan. Jag fick tväront i magen när jag skulle hämta Melwin på dagis, kunde knappt stå rakt. När vi kom hem hade jag fortfarande ont så jag ringde 1177 som sa åt mig att åka till akuten på en gång. Så Jakob kom hem, vi for och lämnade Melwin hos Matilda eftersom vi inte visste hur länge vi skulle vara på akuten och han var trött. Inne på akutens bedömningsrum tog de blodprov, tempen osv. Fick veta att de inte hade tillräckligt med läkare så vi blev skickade till primärvårdsjouren.. Där fick de ta om proverna eftersom provsvaren inte kunde skickas dit (????), träffade en läkare som skickade tillbaka mig till akuten för att träffa jourläkaren på kvinnokliniken. Pratade lite med henne, gick igenom provsvaren och sen gjorde hon ett snabbt ultraljud. Allt såg bra ut. Vi kom fram till att det nog är ligamenten som tar skada av livmodern som växer. Så det var egentligen ett ganska enkelt svar. Men det krävdes alltså akuten, pvj, akuten igen, fyra sjuksköterskor, en allmänläkare, en gynläkare, två blodprov, urinprov och ultraljud för att få fram det svaret. Ett väldigt krångligt system med andra ord! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0