ultraljudet 23 dec

2014-12-29 | 22:01:00

 

Trött, men väldigt väldigt lycklig.

Det är en liten chillare jag har i magen, hen (jepp, hen) har det gött där inne. På bilderna ser ni (från vänster/uppifrån) närbild på huvudet, små fossingar och någon som verkar ha det väldigt lugnt och skönt med händerna bakom huvudet. Som jag trodde så har jag moderkakan i framvägg den här gången, därför känner jag inte sparkarna så tydligt. Jag känner ofta att hen rör sig men det är inte lika tydligt som med Viggo. Lillbebben låg dessutom helt intryckt i moderkakan så det gick inte att få några bra bilder på ansiktet och det var ju lite tråkigt.

 

Jag fick som jag ville när vi skulle kika på könet för där låg navelsträngen i vägen och benen var korsade så det var helt omöjligt att se. Jakob blev nog lite besviken men jag blev superglad då det var vad jag hade hoppats på – att navelsträngen skulle vara i vägen så att det istället får bli en överraskning på förlossningen.

 

Allt som gick att se såg bra ut och bebisen verkar vara frisk. Jag blev flyttad tillbaka en vecka, gick alltså in i vecka 19 igår och bebisen är beräknad till 30 maj. Men jag vet ju redan att jag kommer gå över minst en vecka så det blir väl någon gång i början på juni! Helt galet att vi snart är en familj på fem! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0