en sängmobil till lilla v

2014-01-30 | 08:00:00
 
 
Det var detta som vi pysslade med igår. Visst blev den ganska fin? Jag har letat och letat och letat efter en sängmobil som ska passa in. Vill inte ha en för färgglad men den får inte vara för tråkig heller.. Så jag gjorde en egen och är faktiskt helnöjd. 
 
Vet inte riktigt hur den ska hänga än, nu är den bara upphängd provisoriskt för att jag skulle kunna fota. Vi har nämligen flyttat in spjälsängen till vårt sovrum. Tanken var först att den skulle stå i barnens rum och så skulle vi skaffa en vagga eller liknande att ha i vårt sovrum. Men det känns så onödigt då bebben faktiskt har en riktig säng så det var lika bra att flytta in den till oss. Där får den stå tills han sover hela nätterna så inte M vaknar av hans skrik. Men det betyder att vi måste borra nytt hål för sänghimmeln och det är då som problemet med mobilen dyker upp, måste klura lite! 
 
 
 

Kommentarer
skriven av: Tina

Vi hade samma problem när vi skulle sätta upp dottern sängmobil, då vi bor i hyresrätt ville jag inte borra hål överallt i taket.
Det finns ju såna där vita plastkrokar med klister på baksidan som man tex hänger handduken i köket på, samt tavelkrokar (såna vita med tre småspikar och kraftig krok) som vi använde :)
En sängmobil väger inte så mycket och visst man kanske fick förlänga snöret men än hänger den där ;)
Av tavelkrokarna (eller kanske heter betongkrokar) blir hålen så små att dom inte syns när det tas bort :)

2014-01-30 @ 10:19:54
skriven av: Felicia - Konstverk och mammaliv.

Åh vilken fin! :) Jättefint gjort!

2014-01-30 @ 10:36:31
URL: http://feliciasbebis.blogg.se
skriven av: Anonym

Är det bara jag som införskaffar sängmobiler som fästes i sängen?? Och sen behöver du inte tänka på att inte ha mobiler/inredning som har för starka färger..... barnens värld ska vara färglad! ;)

Svar: Det är ju det vanligaste men denna blir svår att fästa i sängen.. Jag vet att det ska va färgglatt och allt annat är väldigt färgglatt, har du sett hur det ser ut i deras rum? Just därför ville jag inte ha en mobil som är det:)
Jennica Björk

2014-01-30 @ 11:56:11
skriven av: Anonym

Fint!! :)

2014-01-30 @ 13:16:15
skriven av: Mussu

Det var jag som skrev ang sängmobiler som fästes i sängen. Glömde bort att skriva mitt alias :P

Svar: Jaha då förstår jag, du är gammal därför kör du på en gammal mobil;) skojsa ba! Nä men då vet du hur färgglatt det är i deras rum! Man blir ju nästan knäpp av att gå in dit hahah
Jennica Björk

2014-01-30 @ 22:41:35
skriven av: Jenny

Blev ju jätte fint ju

2014-02-10 @ 15:26:44
URL: http://jenlen.blogg.se
skriven av: Queenie - Mamma till Isabella Reina

jättefint! :)

2014-02-10 @ 15:28:45
URL: http://miniqueenie.blogg.se
skriven av: Agnes Bjurek

Så fint! :D

2014-02-10 @ 15:58:32
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/
skriven av: Tess

Fint! Har du provat att äta en tallrik filmjölk med oboy på ? :) Det är supergott!

2014-02-11 @ 15:08:08
URL: http://tessvonolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0