vad som händer hos oss

2015-02-14 | 00:09:00

Tjenixen! Just nu ligger jag på en madrass i vårt tomma sovrum. Varför? Jo, imorgon ska väggarna få ny färg så det mesta har fått flytta ut i vardagsrummet. Förutom sängramen som vi gav bort för vi ska köpa en ny säng till veckan som kommer, det blir en kontinentalsäng:) Tills dess får soffan eller madrasserna duga. Viggo sover fortfarande i vårt rum, men eftersom vi inte vill att han ska få i sig lukten från färgen så sover han inne hos Melwin de kommande dagarna. Vilket bara är bra för de ska ju snart dela rum så nu får vi testa och se hur det går. Melwin vill gärna ha några lampor tända när han ska sova, och kanske lyssna på en saga eller något annat, medan Viggo vill vara helt ensam i rummet och inga lampor får vara tända.. Trodde med andra ord att det skulle vara svårt att lägga dom men det gick hur bra som helst! Några gånger fick vi säga till Melleman att låta Viggo vara, de låg och pratade/skrattade några minuter men sen däckade båda:) Underbart!

 

På söndag traskar vi in i vecka 26. Hjälp! Snart vecka 30!!! Det sparkas väldigt mycket men än så länge står jag ut, det är inte lika smärtsamt som förra graviditeten. Flicknamn är bestämt. Men pojknamn….. Vi gillar 4 namn så vi får helt enkelt se vad det är som gömmer sig där inne innan vi bestämmer något mer. Får även denna graviditet höra hur liten mage jag har och blablabla. Är spyless på att höra det, så snälla ni som träffar mig irl – låt bli att tala om för mig hur liten mage jag har. Jag är inte mindre gravid bara för att jag bär barnen långt in.

 

Idag fotade jag våra små busungar, kanske delar med mig av några bilder här någon dag:) Tills dess får ni se den här bilden som jag tog för en stund sedan när jag kollade till barnen innan jag la mig. Viggo drar alltid av sig ena strumpan när han ska sova som ni kan se. Alltid bara en strumpa. Vilken tokis! Melwins/barnens rum ska vi fixa till och loftsängen har vi fortfarande inte målat… Vi tänkte sälja bilsängen men jag ångrade mig då så många var intresserade.. Dock får den inte plats under Melwins säng så den står lite knäppt.. Men mer om det en annan gång!

 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0