14 mars

2015-03-14 | 08:03:00

Gäsp! Är inte van att vara uppe riktigt så här tidigt, men när solen lyser rakt in i sovrummet och väcker Viggo så är det bara att kliva upp. Vanligtvis går Jakob upp med barnen utan att jag ens märker det men idag hann jag före honom och han är värd en sovmorgon  Frukosten är intagen och jag har precis satt igång en tvätt med bebismadrasser och lakan. Igår hämtade vi nämligen ut ett paket från jollyroom innehållandes bebbens lilla säng så nu håller vi på och fixar lite sånt. Det är ju som sagt inte mycket att fixa då vi redan har allt men Viggo är inte redo att byta från spjälsäng till en större  än och han ska inte behöva stressa med det bara för att det kommer en till liten plutt till vår familj. Så en ny liten säng till mini fick det bli iallafall  (Melwin bytte säng då han var 13 månader, vi har ju den där bilsängen ni vet, som har höga kanter men Viggo kan inte klättra i och ur den än).

 

 

Om lite drygt två veckor blir V ett helt år! Galet! Samtidigt känns det som att vi haft honom längre än så. Jag menar… Vad gjorde vi utan honom? Minns inte hur det är att ha bara ett barn.

 

Nu ska jag och Melwin bygga med lego. Stackarn får ju bara ha duplo här hemma då vi är rädd att Viggo ska få i sig smådelar från vanligt lego. Nu ska vi tydligen bygga ett garage för bilarna måste sova. Önskar er en fin helg  Just det, ni får hålla utkik i Umeå tidning framöver, dom kommer nämligen hit till veckan och ska intervjua oss och vi ska tipsa om lite påskpyssel!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0