10 månader

2016-04-15 | 22:21:43
Idag fyller lilla pärlan 10 månader. I 10 månader har vi varit trebarnsfamilj. Tiden går bara snabbare och snabbare för varje barn! Om 2 månader blir hon ett helt år, riktigt galet! 
 
Denna lilla tokis kommer att hoppa över krypstadiet helt och börja promma direkt istället, är ganska säker på det. Kanske beror det på att jag också har varit lite rädd att ha henne ensam på golvet längre stunder, är rädd att hon ska komma åt några smådelar från Melwin och Viggos leksaker och sätta dom i halsen. Så när jag måste gå till något annat rum så sätter jag henne hellre i gåstolen så att hon inte kommer åt småsaker på golvet. 
 
Vår solstråle! 
 
Hennes rutiner: 
 
Vaknar 6-7 och vill ha en flarra ersättning (hon avskyr välling, precis som brorsorna), sen somnar hon oftast om till 8-9. Om hon inte somnar om så ligger hon ändå kvar i sängen och bara myser med sina gosedjur. Vid 9-10 äter hon gröt, lunch vid 11-12 och sen sover hon i 2-3 h. När hon vaknar äter hon Mellis (yoghurt, frukt, smoothie eller liknande). Ibland somnar hon innan lunchen så då får hon sen lunch och mellis i ett.
 
Vid 17 äter vi middag, hon äter samma mat som vi men den måste vara helt mosad för hon är precis som bröderna - sätter i halsen om det är för stora bitar. Hon kan tex inte äta majs eller ärtor, det är för stort. Tror att även hon har för stora halsmandlar (för det har M och V) och att det är därför som hon sätter i halsen. Jag har redan fått vända henne och dunka henne på ryggen ett x antal gånger (har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått göra så med pojkarna). 
 
Vid 18:30-19 borstar vi hennes 4 små tänder och sen får hon en flarra ersättning i sängen igen och somnar sedan direkt. Ibland kan hon ligga och prata med sig själv i 10 minuter innan hon somnar, men det händer inte ofta. Sen sover hon 12-15 timmar och laddar upp inför morgondagen.
 
Världens enklaste bebis! Hon är så lik sina bröder för alla har dom varit superenkla på alla sätt, både sömn, mat och allt annat. På bvc undrar de om vi inte kan ha en kurs och lära andra hur man får såna här barn. Hahaha! Vi har våra knep ;) 

Kommentarer
skriven av: mariekarolina

Jag hade anmält mig direkt till den kursen! haha. Har två barn som inte alls gillar att sova på nätterna tydligen. F började sova hela nätter först vid 3 år. Lillebror har ännu inte insett att det är skönt att sova hela natten, men de kommer väl... ;p

2016-04-17 @ 08:39:07
URL: http://nouw.com/mariekarolina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0