Vi har en cykelsommar framför oss

2016-05-12 | 15:10:33
 
 
När jag kom hem från iksu i tisdags så hade Jakob varit och köpt en ny cykel åt mig! Har pratat ett tag om att jag vill ha en ny cykel och nu fick jag en av mina kära man. Invigde den igår med att cykla till iksu (drygt en mil), köra två mördarpass och sen cykla hem igen. Hade nästan glömt hur fantastiskt skönt det är att cykla och det gick snabbare än om jag skulle tagit bussen för då måste jag byta buss i stan och för att hinna måste jag åka en timme innan passet börjar. Det tar bara 30 min att cykla och då får jag en bra uppvärmning så det blir nog cykel istället för buss varje dag framöver! 
 
 
Vi har pratat om att köpa en cykelvagn som går att göra till en "vanlig" vagn också, så att vi kan cykla med barnen till tex stan, och sen gå runt med den där. Så nu har jag precis klickat hem en Sunbee cruiser, den verkar bra. Är det någon av er som har en sån? Vad tycker ni om den isåfall?  Två barn får plats i den, så blir perfekt för Viggo och Helmi. Melle cyklar ju själv och förra sommaren orkade han cykla till stan så tror han orkar det i år också. Om inte så har vi en cykelstol som han kan få åka på, eller han kanske är för stor för att sitta i en sån? 
Denna kommer barnen glida runt i hela sommaren. Bild lånad från cykelvagnar.se
 
 

Kommentarer
skriven av: nune

Hyvä kun ostitte tuon vaunun!!! Olen ajatellut sitä monta kertaa!! Mussunkin pitäisi hankkia sellainen :) Hyvä ja kiva kun pyöräilette. Sillä pääsee minne vaan haluaa :) Melwin voi aivan hyvin istua vielä siellä takana jos haluatte.

2016-05-12 @ 18:19:46
skriven av: nune

Muista eettä et pidä laukkua missä on kukkaro tai puhelin tuossa sivu korissa vaan pidä se korissa mikä on sinun edessä ja laukun hihna laitat ohjaustangon ympäri pari kertaa ennen kuin laitat sen koriin!! Varkaita on joka puolella!

2016-05-12 @ 18:22:01
skriven av: Sara

Vår 5 åring sitter bak på cyklen i sits då han hatat att cykla 😄 Vi har en sådan cykelvagn! Den är bra men är rätt tung när man har 35 kilo där bak.. Det ändå som är dumt är att man måste skriva av stången som håller vagnen fast till cyklen när man gör om den till vagn. Inget jätte jobbigt men har sett dem man bara fäller upp den på, annars är den bra och prisvärd!

Svar: Åh med vad bra, då kan ju Melwin sitta där om vi ska cykla en längre sträcka! 😊 Ja jag tyckte att priset var bra så då får man väl ta att man måste skruva lite! Tack för ditt svar 💕
Jennica Björk

2016-05-12 @ 20:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0