idag går vi in i v 8

2011-02-28 | 17:18:00
”I vecka 8 är barnet stort som en plommonkärna, 2 cm långt, och väger 15 gram.” När jag kollar på bilden nertill så känns det så overkligt. Har jag en sån där i magen? Den ligger och växer just nu och tar upp all min energi så jag är trött hela tiden. Jag längtar så tills jag och Jakob ska till barnmorskan för inskrivning. Tror det kommer att kännas lite verkligare då. Men hur sjukt är det inte?  När jag var liten hoppades jag varje kväll på att storken skulle komma med en alldeles egen bebis till mig. Jag har alltid varit avundsjuk på alla unga mammor i ”16 and pregnant”. Jag har längtat till dagen då jag blir gravid. Och nu är den dagen här. Jag ska bli mamma. Underbart. Så underbart. Kunde inte vara lyckligare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0