bvc

2016-04-04 | 15:08:29
Idag har Helmi varit på bvc med Jakob. Vi alla följde med dit men jag stannade i lekrummet med pojkarna. Såg en massa bebisar där som skulle på babymassage och jag blev så himla bebissugen. Allt jag tänker på nu är att jag vill ha en till bebis... Mamma, jag vet att du läser det här och du kan vara lugn, Jakob har redan sagt nej (inte än). Hahah.. 
 
Idag har Helmi stått själv i ca 5 sekunder. Jag tror att hon kommer hoppa över krypstadiet helt och direkt börja gå istället. Hon tycker inte om att ligga på golvet, hon vill springa efter brorsorna i gåstolen istället, vi har dock stolen inställd på det lägsta så hon både står och går helt själv när hon sitter i den, men när hon ramlar fångar den henne. Därför kan hon stå helt själv men hon vill gärna hålla oss i handen så när vi släpper henne blir hon lite rädd och sätter sig ner. När hon inte tänker på att vi har släppt hennes hand så kan hon stå ganska länge - enda tills hon märker det. Ska se om jag lyckas få en bild på när hon står själv :)
 
Om 11 dagar blir hon 10 månader. 9 kg tung och 72 cm lång. Hennes vikt har planat ut lite så hon ligger nu på mittkurvan, det beror nog på allt springande i gåstolen skulle jag gissa på. Men på längden ligger hon fortfarande över, pappas flicka! (Jakob är 1,89 typ) 
 
 
Min lilla sömntuta <3

Kommentarer
skriven av: nune

:D et saa mennä vauvojen lähelle!! ;)

2016-04-06 @ 05:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0