Premiär i Stöcksjö -20 juli

2016-07-21 | 05:24:29
Ja för i år alltså, och kallt var det. Melwin som alltid brukar bada tyckte att det var på tok för kallt så han doppade sig inte ens. Men det gjorde både Jakob och Viggo. Jag gick bara till knäna, men sen är jag ju värsta badkrukan också. Iaf när det kommer till sjöar och hav. Då är jag mesig. Helmi är desto tuffare och ville inte alls kliva upp när vi andra var på väg hem. 
 
Vi cyklade dit och hem, det är så jäkla underbart att åka på cykelturer hela familjen tillsammans. Vi cyklade förbi mitt gamla hus som ligger där i Stöcksjö, och vilka fina minnen som dök upp. Där bodde jag när jag var 5-10 år tror jag, det var alltså 13 år (!!!) sedan som jag bodde där och min gamla hemmagjorda gunga hänger fortfarande kvar där i trädet. Där brukade jag och Matilda gunga tillsammans, ja när vi inte lekte frisör uppe på mitt rum förstås. Eller övade med vårt band - jag på trummor och Matilda på sång. Vi brukade ordna konserter både för min familj och kompisar när jag hade kalas. Det är inte många "gamla" hus kvar där på kustvägen, men vårt blåa är ett av dom som faktiskt fortfarande ser likadant ut. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0