Ett nytt kapitel

2017-05-08 | 10:33:02
Guuuuud så jag har saknat att blogga. Eller det har varit lite både och faktiskt, skönt att inte känna att jag måste fota och skriva om precis allt vi gör. Men himla tråkigt att inte dela med oss alls i skriftlig form. Vi hänger på youtube ibland som ni vet men jag har inte hunnit redigera på hur länge som helst. För vet ni, jag har faktiskt börjat jobba! Alltså det har hänt så himla mycket sen sist jag bloggade, vill ba berätta allt på en och samma gång men vi får ta det i olika inlägg haha! :)
 
Jag är lite sugen på att byta blogg.. Jag vill inte kalla mig själv för "mamma Jennica" då jag är så mycket mer än bara mamma. Min blogg skulle lika gärna kunna heta dansjennica, fotojennica eller matjennica. Superlöjligt ju, men jaja. Vi får se om jag byter eller inte!
 
Till att börja med så har Helmi precis börjat förskolan, samma avdelning som Melwin och Viggo. Hennes inskolning gick så himla bra och snabbt. Redan första dagen brydde hon sig inte om mig och sprang runt och lekte på som om hon redan var inskolad. Så det gick snabbt, smidigt och smärtfritt. Nu när jag hämtar henne blir hon först glad över att se mig men sen när hon förstår att vi ska hem så säger hon "neeeej leeeka!". Det är ju ett bra betyg för förskolan med de bästa pedagogerna! 
 
 
 På väg till förskolan första dagen, med finaste brorsorna! 
 
Ett nytt kapitel står det i rubriken. För så känns det verkligen. I 5,5 år har var jag varit mammaledig förutom några tillfällen då jag jobbat extra. Men nu är jag inte mammaledig alls längre. Alla mina barn går nu på förskolan och jag har börjat jobba. Detta är en helt ny värld för mig då jag är van att strosa runt hemma med familjen. Nu jobbar jag iof bara "extra" men det blir mer snart. Började som extrapersonal i mars då Helmi fortfarande var hemma men tanken är att jag ska jobba 75%. Vart kanske ni undrar? Jo, på Frasses. Jag trivs så himla bra där. Tycker det är superkul och jag tycker om alla som jag jobbar med! Jag tror faktiskt att jag kan bli där ett bra tag! :) Det har känts rätt enda sen jag gick dit på intervju och lämnade med anställning 20 minuter senare! 
 
  
Visst hänger ni med oss här på bloggen nu igen? Vi har saknat er! Så kul detta ska bli :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0