Barnmorskan vecka 23

2015-01-28 | 20:29:00


Igår var vi till mvc, mätte magen och lyssnade på bebis hjärta. Allt såg fint ut med mini:) Jag mår dessvärre inte lika bra, mitt blodtryck är inte som det ska och hjärtat rusar iväg, slår dubbelslag, hoppar över vissa slag och slår ojämnt. Jag har haft så förut några gånger (för ca 2 år sedan), har fått åka in med ambulans och legat med EKG men det har aldrig blivit något mer utan det har bara runnit ut i sanden. Men barnmorskan märkte att något var fel så hon har bokat in mig hos en läkare, väntar på att hen ska ringa. Det beror inte på stress, även om jag kanske blir lite stressad och orolig när det sätter igång men det är inte pga stress som jag får så. Jag vet att man kan vara stressad utan att veta om det men jag är helt undra på att det inte är så för mig. Jag tar det lugnt hemma, sover huuuur mycket som helst och gör bara sånt som jag själv orkar och vill. Bloggar inte så mycket som andra vill att jag ska, för jag har helt enkelt inte lust. Har stängt ute allt sånt där energikrävande som inte gör en något gott. Jag mår faktiskt riktigt bra i själen. Bortsett från att graviditetshormonerna kan få mig att börja gråta om Jakob köpt hem fel glass, men det är ju något helt annat haha;)

 

Så ser det ut.. Det viktigaste är att bebis mår bra, och det gör hen. Jag drömde förresten igår att jag födde honom hemma. Jepp, honom. Drömde att det var en kille. Får väl se om det stämmer. 122 dagar kvar till beräknat, + en vecka (gissar jag på).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0