en ny vecka

2016-04-18 | 15:35:00
Bild från i lördags då vi var på väg till våra vänner för att äta middag.
 
Hej på er!
Har ni haft en bra helg? Det har jag! Spenderat tid med familjen och vänner! Känner mig lyckligt lottad som har så fina människor i min närhet. <3 
 
Jag funderar på att klippa av mig håret. Ba bort med allt. Ni ser ju hur slitet det är på bilden. När Helmi var några månader så tappade jag helt seriöst 50% av mitt hår, om inte mer. Det är på väg tillbaka nu men allt annat är så himla slitet. Vill bara få det kort och kanske lite ljusare också. 
 
Alltså jag måste bara skriva av mig.. Det är helt otroligt hur respektlösa vissa människor är. I lördags var jag ute med Johanna (och några fler) och när vi skulle ta bussen hem så gick vi förbi ett gäng människor varpå en kille i det gänget kollade på oss och utbrast "kolla, där går två tjejer med stora blygdläppar". Alltså VA? Vem fan säger något sådant? Ni som känner mig vet att jag inte är den som tar skit, hehe. Så jag gick såklart fram till honom och bad honom förklara sig och be om ursäkt för det han sa. Det är inte okej att kläcka ur sig något sånt bara sådär, eller öht för den delen. Jag blev så himla arg. Ursäkten satt jävligt långt inne, men han förstod till slut att det var fel. Han var onykter, men det ursäktar inte hans beteende för fem öre. Jag ska kunna gå på stan, ensam eller med vänner, utan att någon tar sig friheten att lägga en sån kommentar om mig. 
 
Liknande har hänt tidigare, där killar lagt kommentarer om mig/oss och alltså det är inte okej. Som den gången då två killar blev sura för att dom inte fick ta vår skjuts hem (Jakob körde) och kallade mig bland annat "jävla fitta". Tror dom att jag bara ska acceptera det och svälja skiten? Det gör jag INTE. Den gången blev jag så sur att jag slet av mig mina klackar och började löpa efter dom för jag ville att dom skulle förklara sig. Jag har aldrig sett två killar vara så rädda för en tjej och springa så snabbt som dom gjorde. Jag är inte rätt tjej att säga såna saker till, och jag hoppas att just dessa som jag stött på har lärt sig att det är fel och inte gör om samma sak till andra. 
 
Nu ska jag springa till tvättstugan, ska tvätta upp alla lakan och renbädda i alla sängar. Det ska bli så skönt att lägga sig ikväll! Kanske tar jag en kvällsbastu med barnen också, det skulle vara himla skönt!
 
Ha en fortsatt fin dag så hörs vi imorgon! :*
 
 
 
 

Kommentarer
skriven av: Johannamem

👊🏻💖👊🏻💖👊🏻💖👊🏻 du är bäst!

2016-04-18 @ 16:27:14
skriven av: nune

Hahahahahah kyllä sain nauraa. Äidin pikku pirpana. Kyllä miesten on paras varoa kun Jensku on kaupungilla hahahahaha

2016-04-18 @ 18:30:13
skriven av: nune

Nii muuten asiasta toiseen... toi hiusten leikkaus joo leikkaa kaikki olkapäihin saakka kun sinulle sopii hyvin jos kampaat kaikki hiukset taakse ja sitten jos käytät sitä leveää hiuspantaa niin sehän sopii hyvin sinulle!! nyk nyk

2016-04-18 @ 18:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0